Viktigare att fokusera på vad som är viktigt för just dig än att alltid vara alla andra till lags

Kommentera
Godmorgon! 

Har precis vaknat och min yngsta dotter (S) står bredvid mig eller ja på mig nästan samtidigt som hon spelar piano. (Sover på en madrass på golvet precis bredvid pianot hemma hos mamma)  Hon trycker på de mörka tangenterna och sjunger storm, storm, storm. Funderar på om det är ett tecken på hur veckan kommer bli eller om hon bara kände för att få ut lite känslor. 

För tillfället vistas vi hos min mamma då lägenheten hemma renoveras. Renoveringen skulle ha varit nästan klar nu men det kommer dröja några veckor till. 

Idag skiftar vi vecka så (S) ska till sin pappa ikväll och (J) åkte till sin pappa igår kväll  så då blir det bara jag. Överlämningarna fungerar bra det har dem alltid gjort inge bråk eller tjafs   Min döttrar är otroligt fina och snälla. Ja alla föräldrar vill väll berömma sina barn men just mina döttrar har väldigt lugnt och fint bemötande mot vuxna och andra barn. Man kan känna sig extremt bekväm med dem och aldrig problem att ta med sig dem någonstans. Men alla kan ha en dålig dag, och då menar jag alla. Morgon humöret hos mina tjejer är inte alltid lika vackert dock men vi jobbar på det. 

Har en hel del att göra i veckan ska bli spännande att se hur den blir och om jag lyckas med det jag vill göra. Har satt upp mål som jag gör för mig själv varje vecka samt någon form av aktivitet. Inte alltid min planering följs alls men när den gör det så brukar det alltid leda till någonting positivt på nått sätt så det är kul trots att man är hemma och sjukskriven att försöka planera saker för att ha någonting att blicka framåt mot. Lätt att man bara står still och trampar på samma ställe utan förändring.  

Ikväll blir det en aktivitet inne i stan vad skriver jag om senare i vecka. Men jag hoppas på en bra kväll och att det kanske dyker upp en rolig story eller 2 men det återstår att se. 

Njut av eran morgon nu, det ska jag, dags för en kopp kaffe och min morgon cigg. 
Kram på er!  

(null)
Bild tagen i Norrköping av mig